Preparing your market entry

ProMAP

A Successful entry into a foreign market is based on excellent preparation.

© hannoverimpuls GmbH

We work with your company and individually selected experts to develop a robust strategy for your subsequent entry into the German market. Together with you we

prepare a market survey and a product analysis.

 

THESE INCLUDE THE FOLLOWING:

  • Analysis and evaluation of the current (development) status based on your product
  • Preparation of a market assessment in the relevant country
  • Assessment of the patent situation in relevant country
  • Evaluation of your products and services in comparison with other providers in the relevant market (assessment of customer benefits and unique selling points)
  • Analysis of market opportunities and potential of selected products
  • Identification of target customers, multipliers and potential partners for each product and if necessary structured by sales regions
  • Development of market entry strategies for your individual products, as well as a strategic business model for your entry into the German/European market.
    • This results in a structured report and a roadmap for your market entry.

 

As part of its business development activities, hannoverimpuls is able to offer financial support for these activities.


Publikationen


Strategie- und Kooperationskonzept „Arbeit 4.0“

Analyse ▪ Beteiligung ▪ Projekte ▪ Vision ▪ Kooperation  - Studie im Auftrag der Wirtschafts- und Beschäftigungsförderung Region Hannover

Wissensmanagement 2019 - Damit Know-How bleibt!

Die Veranstaltungsreihe Austauschforum bietet Ihnen die Möglichkeit für einen interdisziplinären Dialog zu Themen des Wissensmanagements - Wissenstransfer und -kommunikation von der Theorie in die Praxis!

Seminarprogramm der Koordinierungsstelle Frau und Beruf 2019

Das Jahresprogramm der Koordinierungsstelle Frau und Beruf 2019.

Digital Readiness Check

Projekt zur Förderung der Digitalisierung in Unternehmen

Immobilienmarktbericht 2018

Weiterhin auf Wachstumskurs: Hannover baut seine Position als stärkster Standort hinter den sieben großen A-Städten in Deutschland aus

Trends und Fakten 2018

Die wichtigsten Daten, Statistiken und Kennziffern zum Wirtschaftsstandort Region Hannover 2018

Fortbildung für Engagierte in der Berufsorientierung 1. Schuljahr 2018 / 2019

Das aktuelle Programm bietet interessierten Menschen das notwendige Rüstzeug – ob als Ehrenamtliche/r, Ausbildungslotsin oder -lotse, Lehrkraft oder in sonstiger Verantwortung Jugendliche auf dem Weg zu einer Berufsentscheidung zu begleiten.

Impulsiv Magazin - Ausgabe 3

Gewerbeflächenmonitoring 2018

Leitlinien der Gewerbeflächenentwicklung 2025 - Entwicklung des Gewerbeflächenverbrauchs und der Gewerbeflächenachfrage

Social Innovation Center - Partner für soziale Innovation

Unternehmer*innen gesucht - Fördern Sie gezielt soziale Innovation und soziales Unternehmertum in der Region.