Entering the Market

GeMS

We accompany your first steps in the German market.

© hannoverimpuls GmbH

GeMS offers foreign companies support in the operational implementation of their marketing and sales activities in the German market. Especially technology-oriented companies have an excellent technical expertise enabling further product development. However, the implementation of a powerful marketing and sales department is often quite difficult for them. This applies to national markets and even more for foreign business activities.

 

For the German market, GeMS has an optimal solution to this problem: Sales activities are outsourced to sales professionals, who are familiar to the German market and the respective market segment. Outsourcing marketing and sales activities may include small preliminary sales activities and finding important key customers as well as preparatory measures for establishing an own sales department or even long-term distribution partnership.

 

GeMS projects include:

  • Outsourcing of marketing and sales activities to selected sales professionals with an appropriate track record. This allows you to launch your market entry before spending substantial amounts of money on setting up a company, on an office or on human resources
  • Arranging a representative office, if required
  • Providing consulting and organizational support for company launches.

 

On the basis of the cooperation with GeMS partners, special conditions are granted to the participating company.


Publikationen


Strategie- und Kooperationskonzept „Arbeit 4.0“

Analyse ▪ Beteiligung ▪ Projekte ▪ Vision ▪ Kooperation  - Studie im Auftrag der Wirtschafts- und Beschäftigungsförderung Region Hannover

Wissensmanagement 2019 - Damit Know-How bleibt!

Die Veranstaltungsreihe Austauschforum bietet Ihnen die Möglichkeit für einen interdisziplinären Dialog zu Themen des Wissensmanagements - Wissenstransfer und -kommunikation von der Theorie in die Praxis!

Seminarprogramm der Koordinierungsstelle Frau und Beruf 2019

Das Jahresprogramm der Koordinierungsstelle Frau und Beruf 2019.

Digital Readiness Check

Projekt zur Förderung der Digitalisierung in Unternehmen

Immobilienmarktbericht 2018

Weiterhin auf Wachstumskurs: Hannover baut seine Position als stärkster Standort hinter den sieben großen A-Städten in Deutschland aus

Trends und Fakten 2018

Die wichtigsten Daten, Statistiken und Kennziffern zum Wirtschaftsstandort Region Hannover 2018

Fortbildung für Engagierte in der Berufsorientierung 1. Schuljahr 2018 / 2019

Das aktuelle Programm bietet interessierten Menschen das notwendige Rüstzeug – ob als Ehrenamtliche/r, Ausbildungslotsin oder -lotse, Lehrkraft oder in sonstiger Verantwortung Jugendliche auf dem Weg zu einer Berufsentscheidung zu begleiten.

Impulsiv Magazin - Ausgabe 3

Gewerbeflächenmonitoring 2018

Leitlinien der Gewerbeflächenentwicklung 2025 - Entwicklung des Gewerbeflächenverbrauchs und der Gewerbeflächenachfrage

Social Innovation Center - Partner für soziale Innovation

Unternehmer*innen gesucht - Fördern Sie gezielt soziale Innovation und soziales Unternehmertum in der Region.